zs         zs

Výlety a ŠvP / Zimní ŠvP 5.C

Zimní ŠvP 5.C – pondělí – Fotky
Ráno prší a my čekáme na autobus, vypadá to s počasím bledě, ale naděje umírá poslední, tak nasedáme a jedeme na hory. Cesta dobrá, ale všude je zeleno, až v Českých Petrovicích vidíme pár sněhových fleků. Přistáli jsme Na Rozcestí, vykládáme kufry, lyže a ubytujeme se v pěkných pokojících. Sníh na sjezdovce se drží zuby nehty, takže po obědě vyrazíme na lyže. Naše barevná družstva statečně křižují sjezdovku v kašovitém sněhu, ale trénujeme, cvičíme a zlepšujeme techniku. Nezapomněli jsme prozkoumat ani bufet na sjezdovce a po malém občerstvení pokračujeme v krasojízdách až do svačiny. Na chatě nás přivítal domácí koláč s meruňkami, pak se trochu učíme a testujeme pink-pong, protože od zítra vypukne turnaj. Po večeři je potřeba trochu se seznámit s dětmi ze ZŠ Bezručova, tak hrajeme hry a soutěžíme a chystáme scénky na zítra. Celkem příjemně unaveni uléháme. Heslo dne bylo AŤ SNĚŽÍ, takže celý den zaklínáme počasí a kdo umí, tak se modlí – snad se to povede.

Úterý
Ráno sněží – no ten letmý poprašek je spíše optimismus, ale je tam. Sjezdovka je krásně tuhá, manšestr parádní, takže po snídani vyrážíme. Družstva si vystřídala paní instruktorky, abychom se navzájem pěkně užily. Trénujeme různé oblouky v carwingovém postavení lyží, jezdíme ve dvojicích a po malé pauzičce na pití procvičujeme až do oběda. Čočka i žemlovka byly vynikající a tak se odvalíme na pokoje a je potřeba trochu zrelaxovat. Po obědě si dáme první závody ve slalomu a je to velká bitva – nakonec zvítězil Lukáš před Péťou a Andym, v kategorii děvčat byla Terka první, Bára M. druhá a Bára V. třetí. V těžkém sněhu se nevyhneme ani pádům, mistrem v této disciplíně je asi Ríša a Terce se hned vedle dokonce podařilo zbourat ceduli „ZPOMAL“. Naštěstí děti jsou pružné a šikovné, takže všichni jsou v pohodě a zdraví. Po svačině rozjíždíme turnaj v pink-pongu, který se zatím vyvíjí velmi dramaticky hlavně v kategorii chlapců. Je tu zase jídlo - večeře – kuře na paprice s rýží. Potom následuje vyhlášení vítězů ve slalomu, soutěže našich nových skupinek – scénky, puzzle na rychlost, čokoláda a Evoluce. Překvapivým vrcholem programu byla přednáška instruktora Radima na téma 10 pravidel FIS aneb „Vasil a kočička“. Je čas na sprchování, tak dobrou noc a spát.

Středa
Ráno nás budí sluníčko a mrazivý povrch na trávě věští dobré zprávy. Dnes slavíme MDŽ, takže všichni jsme dobře naladěni a hlavně naladěny. I po snídani sluníčko svítí a tak se hrneme na krásně upravenou sjezdovku. První sice nejsme, zato je nás hodně a tak raději pouštějí ještě druhý vlek, abychom nestáli dlouho ve frontě – jsou tu na nás hodní. Pilně kroužíme a s vybranými kluky – Lukášem, Dominikem, Péťou a Vojtou M. - nacvičujeme synchronizované jízdy ve formaci. Docela se nám daří, výsledek si můžete prohlédnout níže :D
Oběd jsme posunuli abychom si užili krásné azuro. Po vydatném obědě jsme odpočívali a nabírali síly na cross - bi(atlon), který vypukl v 15h. Děti ze sebe vydaly maximum. Po podstatné chvíli učení se děti připravovaly na „Petrovický talent“. Soutěž měla vysokou úroveň, zpěv i ve francouzštině, herectví, tanec, cup-song, ale excelovala politická scénka Zeman X Babiš v podání Vojta K., Pavel S. atd. Plni dojmů usínáme a příjemně unaveni se těšíme na to, co nám připraví další den.

Čtvrtek
Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet a dost možná ještě dál  je naše sjezdovka. Nevadí, my ji po snídani najdeme a dokonce máme ambice postavit na ni delší slalom než v úterý. Lyžování není špatné, takže se rozjezdíme a po delším váhání přeci stavíme ten slalom. Startovat musí p. uč. Radka uprostřed trati, aby ji Aneta na startu i p. uč. Jana v cíli viděly. Nejdříve jedou děti z Bezručky, pak teprve my.
Slalom je dost uzavřený, takže činí problémy spíše rychlejším lyžařům a nevyhnuli jsme se ani diskvalifikaci a pádům. Přes všechny dnešní nástrahy jezdili všichni výborně a časy jsou opět luxusní. Vítězství tentokrát díky výborné technice urval Dominik před Péťou a Vojtou K. V dívkách opět zvítězila Verča před Barčou M. a Terezkou. Za krásnou techniku si pochvalu zaslouží Barča V. Děti jezdí pěkně, zaslouží si trochu volných jízd. Vasyl se nám v zápalu lyžování přiřítil do prostoru před bufetem a jeho brzdná dráha byla delší, než předpokládal, takže přistál v tom nejjemnějším blátíčku, kde se při pokusu o vstávání ještě trošku poválel. Svůj oděv ovšem operativně a bleskově očistil a už je zase jako ze škatulky. Balíme lyže, po večeři nás čeká vyhlášení soutěží a dlouho očekávané disco. Zítra nás máte doma jako na koni, tak hezký večer – už se na vás těšíme.